ژوانژوان، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

ژوان اجابت یک دعا

۱۶ ماهگی

1393/8/15 17:39
نویسنده : مامی
219 بازدید
اشتراک گذاری

سلام ،سلام عشق مامان ۱۶ ماهگی با دو روز تاخیر. میخواستم برات همون ۱۳ بنویسم اما اینترنتم ضعیف بود سرعتش و نشد، شما دقیقا دوروز پیش یعنی ۱۳ یاد گرفتی که بگی اسم باباجون چیه، باباجون همینطوری ک روی تاب نشسته بودی و تابت میداد، بهت گفت بگو حامد و شما خیلی قشنگ بعد از چند بار تکرار گفتی ااااااابید، یعنی حامد، شبم من بهت یاد میدادم ک بگی آقا جون و شما هم گفتی آ آ بوت ، فدات بشم عشق کوچولوی من، ۲۲ تا فلش کارت و ازت سوال میکنم و قشنگ میگی چیه، چیزای دیگه ای هم میگی اما فلش کارتشو نداریم ک ازت سوال کنم همینطوری تو خونه میبینی میگی‌، مثل آتیش که ب بخاری ، شعله گاز ، شمع میگی آتیش، عکس منو بابایی رو توی اتاق خواب میبینی بعضی وقتا میگی ماما، بابا و بعضی وقتا میگی ابوس یا اااوس یعنی عروس، بعضی از کلماتی رو که ازت سوال میکنم و بلد نیستی میگی آلا.‌شب هم موقع خواب برای ما لالایی میخونی، بهت میگیم لالایی بخون میخونی، آواز در طول روز میخونی بهت میگیم آواز بخون یک صداهایی از خودت در میاری و با آهنگ میخونی ، مهر رو بر میداری و میگی الا و پیشونیتو میزاری روش.چچند روز پیش شب همش میگفتی عمه با فتحه و بهت گفتم عمه جون کجاست گفتی نیست و بهت یاد دادم ازت سوال میکنم اسم عمه جون چیه بگی زری که میگی زی زی ، قربون حرف زدنت بشم من.

 الان یادم اومد وقتی چیزی بهت میگیم میگی ای سیی یعنی مرسی، عکسات رو که توی گوشی یا تو اتاقت میبینی میگی ااس یعنی عکس

فلش کارتارو اینجا میزارم که چیارو با چه تلفظی میگی تا یادمون بمونه.

 

پول:بو

 

توپ:بوپ

 

مسواک:نیستات

 

جوجه:جیک جیک

 

پیشی:بیش بیش

 

سگ: آپو

 

هویچ:ابیج

 

سیب:بیس

 

خرگوش:ابوش

 

کفش:اپش

 

عروسک:نی نی

 

لاک پشت:ابوشت

 

ماشین:دید دید

 

آب: آب

 

شیر حیوان:ایر

 

دندون:بابوت

 

پا:پا

 

دست:دست

 

موز:بوز

 

چای:دایی

 

طوطی: بوبو همون توتو

 

رنگای حلقه ی هوشت رو هم میشناسی ، فقط نمیتونی تلفظ کنی فقط سبز و آبی رو میگی و ب بقیه رنگا میگی آبی

 

نارنجی، زرد، آبی،قرمز،بنفش،نارنجی،سبز،صورتی، آبی ترتیب رنگ حلقه هوشته ک من هر رنگی رو میگم بده همونو میدی ، قهوه ایو سفید رو هم از روی رنگ پتوت میشناسی

 

 

 

 

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)